Čech na kolo ... Ukaž cyklotipy
na koně ... Ukaž tipy
za památkami ... Ukaž tipy
Pro fungování webu se používají cookies. Jaké povolíte?
infoHavlíčkova 841, 530 02 Pardubice
Divadlo Exil je prioritně divadelní prostor, ve kterém se konají divadelní představení amatérského souboru herců divadla. Mimo to se však v prostoru divadla pravidelně pořádají komponované večery s výstavou obrazů a koncertem.
Kategorie | divadlo |
---|---|
Bezbariérový přístup | |
Kapacita hlavního sálu | 70 |
Poskytované služby | občerstvení, šatna, WC |
Jazyky personálu | český |
Akceptované způsoby platby | hotově české koruny |
Plocha areálu | 180 m2 |
Uzavřenost střediska | středisko je uzavřené |
Je třeba opravit údaje? | |
Vzdálenost od parkoviště | 0 m (vlastní)
|
Vzdálenost od parkoviště | 0 m (vlastní)
|
---|---|
Zastávka MHD | 500 m |
Nejbližší vlakové zastávky |
|
Nejbližší autobusové zastávky |
|
Nejbližší letiště |
|
Queensland |
|
Kuřačky a spasitelky |
|
Podraz & Prasklá hřídel u sifonu |
|
Hermína a začarovaný stromek |
|
Povídejme si, děti |
|
Hra na vlka |
|
Truhla plná příběhů |
|
Záměna |
|
Kauza Médeia |
|
Přízrak |
|
Já, Baryk |
|
Souhvězdí aneb řecké báje mimo výseč |
|
Improshow |
|
U čtyř bláznivek |
|
Na správné adrese |
|
Ani za milión! |
|
Kde je Andrius? aneb Smutný příběh z Litvy |
|
Zadlužená princezna |
|
Love show |
|
2. premiéra komedie Pod sukněmi |
|
Povídejme si, děti |
|
Hra na vlka |
|
Truhla plná příběhů |
|
Kauza Médeia |
|
Já, Baryk |
|
Zázračné cvičení |
|
Úředničunina, Prásklá hřídel u sifonu |
|
Váš natěrač, madam! |
|
Ryba ve čtyřech |
|
Domov můj |
|
Váš natěrač, madam! |
|
Lola běží o život |
|
Svědomí tě dožene |
|
Zázračné cvičení |
|
No Exit |
|
Kommissar Haderhei räumt auf - Kriminální komedie divadla Galli |
|
První česko-německý kabaret |
|
Gonzalo Franco & Friends |
|
Lavička |
|
Zakázané uvolnění |
|
Pět překážek |
|
Váš natěrač, madam! |
|
Famílie aneb potichu to neumím, jsem vášnivej! |
|
Týbrďo divadlo |
|
Zázračné cvičení |
|
Audience |
|
Rozmarný duch |
|
Just – Záměna |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Pět překážek |
|
Kauza Médeia |
|
Úředničunina, Prásklá hřídel u sifonu |
|
Ryba ve čtyřech |
|
Lola běží o život |
|
Zakázané uvolnění |
|
Váš natěrač, madam! |
|
Zázračné cvičení |
|
Rozmarný duch |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Kuřačky a spasitelky - vánoční show |
|
Váš natěrač, madam! |
|
Domov můj |
|
Taneční show |
|
Mravnost - Marnost aneb: Já nechápu, proč se mám přiznat zrovna teď |
|
Domov můj |
|
Die Männerfalle – Past na muže |
|
Z deníku židovky |
|
Paleťáci: No Exit |
|
Zuzana Grohová, Olga Sergeyeva & Boris Tereshkin |
|
Anna 11. března |
|
Paleťáci: Improshow |
|
Taste of the West |
|
Zahrej si v Exilu! Přihlas se na Pět překážek. |
|
Apokryf na Čapka |
|
Úředničunina, Prásklá hřídel u sifonu |
|
Ryba ve čtyřech |
|
Rozmarný duch |
|
Domov můj |
|
Mravnost - Marnost aneb: Já nechápu, proč se mám přiznat zrovna teď |
|
Z deníku židovky |
|
Apokryf na Čapka |
|
Eskamotër - Nové CD Něžné krveprolití |
|
Veroničin pokoj |
|
It´sonlyrock´n´roll, but I likeit |
|
Domov můj |
|
Psyhco |
|
Pět překážek |
|
Německý divadelní festival: Im Zwischenreich |
|
Promítání filmu Luby Skořepové Sama |
|
Pět překážek |
|
Pět překážek - představení |
|
Olga Sergeyeva & Boris Tereshkin zpívají jazz |
|
Pět sester v akci |
|
Psychco - hostuje Divadlo Tří |
|
P. P. S. |
|
Dovolená po česku - derniéra |
|
Blues krabicového vína |
|
Podraz |
|
Rád tě nevidím |
|
Podraz & Prasklá hřídel u sifonu |
|
Úředničunina, Prásklá hřídel u sifonu |
|
Mravnost - Marnost aneb: Já nechápu, proč se mám přiznat zrovna teď |
|
Domov můj |
|
Blues krabicového vína |
|
Amant |
|
11. taneční show – Tančíme pro děti |
|
Racek |
|
Karavana deseti slov - Miláček z Wambua |
|
Festival francouzský podzim: Karavan 10 slov "Miláček z Wambua" |
|
Pět překážek |
|
Typisch Deutsch |
|
Monty |
|
Play Strindberg |
|
Plešatá zpěvačka - Snoop z Opatovic |
|
Improshow - Paleťáci |
|
Zlatíčko Elvíra |
|
Maryša |
|
Anna 11. března - premiéra |
|
Maryša |
|
Finále soutěže Bücherwurm 2016 |
|
Maryša |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Jedlíci čokolády |
|
Racek |
|
Podraz & Prasklá hřídel u sifonu |
|
Mravnost - Marnost aneb: Já nechápu, proč se mám přiznat zrovna teď |
|
Amant |
|
Play Strindberg |
|
Maryša |
|
Maryša |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Sedmikrásky • derniéra |
|
Mravnost - Marnost aneb: Já nechápu, proč se mám přiznat zrovna teď: vánoční show |
|
Zdravotní vycházka |
|
Divadlo Tří - Queensland |
|
Queensland - hostuje Divadlo Tří - první premiéra |
|
Bílá velryba |
|
10. taneční show - Tančíme pro děti |
|
Oliver L´Hote - francouzské šansony |
|
Dívčí válka |
|
Zdravotní vycházka |
|
Play Strindberg |
|
EheJubel |
|
Mravnost - marnost |
|
Na skok do Španělska |
|
Maryša |
|
Jedlíci čokolády |
|
Psyhco • hostuje Divadlo Tří |
|
Amant |
|
Jedlíci čokolády |
|
Chvilková slabost |
|
Amant |
|
A co láska |
|
Dabingová improshow s Paleťáky |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Sedmikrásky |
|
Dabing street - Divadlo Opatovice |
|
Play Strindberg • první repríza |
|
Hustej Wimpy, My name is Ann! |
|
Putování s urnou |
|
Play Strinberg • premiéra |
|
A co láska |
|
Amant |
|
Jedlíci čokolády |
|
Maryša |
|
Vernisáž: "Óda na ruce" |
|
Mopslíkem z lásky (hostuje Bluud Tátr) |
|
Amant |
|
Jedlíci čokolády |
|
Zdravotní vycházka |
|
Mravnost - marnost |
|
Chvilková slabost |
|
A co láska |
|
Improshow s Paleťáky |
|
A co láska |
|
Amant |
|
Jedlíci čokolády |
|
Putování s urnou • vánoční show |
|
Prasklá hřídel u sifonu |
|
Vernisáž: fotografka Aneta Krausová "Obyčejné věci" |
|
Rocker a dvě staré dámy |
|
Sedmikrásky |
|
Xavier Baumaxa |
|
Divadelní hra Elles (adaptace hry Jeana Geneta) |
|
Elles |
|
Amant |
|
IX. taneční show |
|
Flamenco večer |
|
Vernisáž: Domy s rýmy |
|
Putování s urnou |
|
Když se zhasne - hostuje DS Tyl Slaná |
|
Sedmikrásky |
|
Rocker a dvě staré dámy |
|
Maryša |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Psyhco |
|
Bez šťávy: Ondřej Galuška |
|
Jedlíci čokolády |
|
Bez šťávy: Karolína Kamberská & Open Mic! |
|
Písňové představení Edith Piaf |
|
Putování s urnou |
|
Brýle Eltona Johna |
|
Sedmikrásky |
|
Vernisáž: „Čína mýma očima“ |
|
Rocker a dvě staré dámy |
|
Bez šťávy: Bratři Orffové |
|
A co láska |
|
Bez Šťávy: Longital (SK) |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Balada pro banditu |
|
Bez Šťávy: Ille |
|
Vernisáž fotografií Aleše Formánka |
|
Brýle Eltona Johna |
|
Pět překážek |
|
Zdravotní vycházka |
|
Chvilková slabost |
|
A co láska |
|
A co láska |
|
Rocker a dvě staré dámy |
|
Maryša |
|
Psyhco |
|
Putování s urnou |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Brýle Eltona Johna |
|
Jedlíci čokolády - vánoční show |
|
A co láska |
|
Bez šťávy: Žofie Kabelková & Open Mic |
|
Balada pro banditu |
|
Prasklá hřídel u sifonu |
|
Bez šťávy: James Harries |
|
Vernisáž fotografií Štěpána Bartoše |
|
Sedmikrásky |
|
Svět básníka Préverta |
|
Bez šťávy: Monty |
|
Maryša - Premiéra |
|
Balada pro banditu |
|
Vernisáž: Fotograf David Jobák |
|
Jedlíci čokolády |
|
Kočka na kolejích |
|
Blackbird |
|
Brýle Eltona Johna |
|
Audience |
|
Limonádový Joe |
|
Bez šťávy: Sunday sextet |
|
Májová taneční show |
|
Improshow |
|
Bez šťávy: Lucie Redlová |
|
Pět překážek |
|
George Brassens a Boby Lapointe - hudební pásmo |
|
Balada pro banditu |
|
Bez šťávy: Martina Trchová & Trio |
|
Limonádový Joe |
|
Psycho |
|
Revolta |
|
Putování s urnou |
|
Improshow s Paleťáky |
|
Vejdi a neuškoď |
|
Bez šťávy: Alasdair Bouch 2000 |
|
Pět překážek |
|
To všechno z lásky |
|
Zdravotní vycházka |
|
Rocker a dvě staré dámy |
|
Brýle Eltona Johna |
|
Balada pro banditu |
|
Prasklá hřídel u sifonu |
|
Brýle Eltona Johna |
|
Putování s urnou |
|
To všechno z lásky |
|
Hříšná pardubická ves |
|
Princezna Esemeska První |
|
Limonádový Joe |
|
Bez šťávy: Tomáš Kočko & Orchestr |
|
Město má duše |
|
Bez šťávy: Justin Lavash |
|
Flamenco večer |
|
Zdravotní vycházka |
|
Prasklá hřídel u sifonu |
|
Večery Múz |
|
Improshow |
|
Audience |
|
Jedlíci čokolády |
|
Derniéra |
|
Rekreanti |
|
Bez šťávy |
|
Teskná groteska |
|
Radek "Píďa" Bartoš (Bez šťávy) |
|
Zdravotní vycházka |
|
Ucho |
|
Jana Vébrová (Bez šťávy) |
|
Zlomatka |
|
Ucho |
|
Jana Šteflíčková (bez šťávy) |
|
Teskná groteska |
|
Flamenco večer II |
|
motto: Rány, šoky, kuří oka, vše vyléčí Kolaloka!
Kdo by neznal Limonádového Joa, hrdinného zastánce práva, spravedlnosti a velkého propagátora limonády!
Herci Divadla Exil nejen hrají, ale i tančí a zpívají. Spolu s nimi legendární koňskou operu nastudovali studenti Konzervatoře Pardubice.
Jedna z nejslavnějších a nejoblíbenějších českých komedií, kde správní muži pijí pouze Kolalokovu lihuprostou limonádu a zákon má podobu pistolníka, vybaveného přesnou muškou, zářivým úsměvem a lahodným tenorem.
Autorem předlohy je Jiří Brdečka – český novinář, publicista, spisovatel, scenárista, výtvarník, kreslíř, ilustrátor a filmový režisér hraných i animovaných filmů. Spolupracoval s Jiřím Trnkou, Janem Werichem a zejména pak s Oldřichem Lipským. Z jejich tvůrčí dílny vycházejí kultivované parodie jako Limonádový Joe, Adéla ještě nevečeřela, nebo Tajemný hrad v Karpatech.
Limonádový Joe zabodoval nejen v interních cenách Exilu „Bohoušové 2009“, ale i na krajské postupové přehlídce amatérského divadla Zlom vaz, odkud si přivezl doslova hromadu ocenění.
obsazení:
Limonádový Joe – Jan Míšek
Horác alias Hogo Fogo – Lukáš Udržal
Tornádo Lou – Kristýna Hypšová
Winnifred – Lucie Hašková
Doug Badman – Ladislav Marek
Grimpo - Bohdan Šeda
Goodman – Milan Vodehnal
Barman(ka?) – Kateřina Prouzová
Mexiko Kid - Petr Janíček
Žužu – Monika Králová
Frufru – Veronika Křepinská
Houslistka – Šárka Skučková
Barový pianista – Martin Kudrna
Pan Kolaloka – Karel Fiala
režie: Jana Tichá
hudební nastudování: Jan Míšek
choreografie: Lucie Hašková
zvuk a světla: Jan Petrides
Děkujeme Východočeskému divadlu Pardubice za zapůjčení kostýmů.
premiéra: 26. 9. 2009 na Andy Western ranči v Kuněticích
autorská práva: Dilia
sponzoři: Andy West, Forester Servis, Elreg, IP stav, Kofola, Lestav, EKO-INVEST, Hokr, U Merkura, Petr Bouška, Český rozhlas Pardubice
Zveme vás na autorské představení. V pátek 15. dubna uvedeme v premiéře Tesknou grotesku. Inscenace vznikla v hlavě Lucie Haškové. Na první zkoušky nepřinesla žádný scénář. Jen svou vizi a představy. Nezvyklý způsob zkoušení herce bavil. Teď doufáme, že bude bavit také vás, diváky.
Abyste si udělali o našem projektu bližší představu, nabízíme vám rozhovor s autorkou a režisérkou Lucií Haškovou.
Jak to celé začalo?
Kdysi jsem viděla představení, které mně po dlouhé době očarovalo. Po jeho zhlédnutí jsem si přála mít kolem sebe báječné tanečníky a hudebníky, aby byla realizace něčeho takového vůbec možná. V hlavě se mi přetvářely nápady a černobílé představení začalo mít tvar pro klubovou scénu Exilu. Další dobu trvalo, než jsem začala oslovovat a vytipovávat lidi, kteří do toho půjdou i za cenu, že vše není tak jasné, že neexistuje scénář, a že mi budou muset tak nějak věřit.
Vybrala sis úplně jiný způsob práce, než na který jsme obyčejně v divadlech zvyklí. Proč?
Před dvěma roky jsme za dobu několika dní vytvořili s Pepou Kopeckým představení Životy, které bylo o nás, šlo z nás a vznikalo naprosto spontánně – bez příprav. Byl to úplně jiný pocit. Nesvazoval mě scénář. Myšlenky se říkaly se nahlas a potom se s nimi zkoušelo pracovat a variovat je. Byla to pro mě velká svoboda. Chtěla jsem teď znovu zažít tu svobodu, chrlit ze sebe nápady.
Bylo zkoušení Teskné grotesky takové, jak sis představovala?
Začali jsme zkoušet pozvolna a nenápadně. Původní obsazení se po první schůzce změnilo a s tím i má představa. Ubyli chlapi, chyběla tanečnice a mluvenou roli jsem nakonec obsadila herečkou (Kateřina Prouzová), se kterou jsem původně počítala v představení spíše k pohybovému vyjádření. Myslela jsem si, že mladí lidé a možná snad i noví – ti, co neznají způsob práce v Exilu – budou cestou, jak vytvořit další představení tak, jak jsem si přála… Spletla jsem se! Chci poděkovat Olině Vetešníkové, Věře Pojmanové a Jiřině Mejzlíkové za to, že se do Grotesky vrhly naprosto oddaně, přijaly formu a způsob práce a byly mi velkou oporou a podporou. Tyto herečky jsou v Exilu od jeho založení a je moc fajn, že umí přijmout i něco nového.
Teď musíš říct něco o každém ze zúčastněných.
Josef Ženatý je naopak jedním z nejnovějších Exiláků a jeho přínos do grotesek byl tak přirozený, že si ani neuvědomuji nějakou chvíli nebo moment, kdy by mi něco vadilo. Pepa se objeví i v nově připravovaném představení Balada pro banditu, kde si zahraje jak ve sboru, tak ve vedlejší roli.
Po dlouhé době se na jevišti objeví děti (Kryštof Prouza a Natálka Kubínková). Jejich místo v představení se také měnilo, hledala se pojítka…. Oba jsou tak přirození, že si závěrečný dialog připravili skoro sami. Stačilo jim vysvětlit základní pravidla a nazkoušeno bylo brzy.
Individuálních zkoušek si užili Martin Vágner a Kateřina Prouzová, kteří příběhem provází a téma jejich vyprávění postupně odhaluje divákovi to, co se děje na jevišti. Martinovi všechno trochu trvalo a na začátku zkoušení jsem se bála, že to půjde ztuha. Teď (odhaduji přibližně čtyři měsíce zkoušení) to funguje! Za celé představení nepromluví jediné slovo a pro Kateřinu musí být rovnocenným partnerem na jevišti. Kateřina zase odbourávala své zvyky, učila se nadávat a jako jediná vlastnila scénář s textem. Scházeli jsme se ve třech a dávali dohromady jednotlivé vstupy.
Takovým bonbónkem je Eliška Pojmanová, dcera Věry, která chodila ještě nedávno na balet. Přišla do představení jako poslední a měla volnou ruku. Ona má veliké prostorové cítění – stačilo jí vysvětlit, o co kráčí. Nyní Eliška kráčí představením na špičkách a já se na ní nemůžu vynadívat!
Celek, bez kterého by nebylo představení ani poloviční, tvoří Martin Kudrna. Student pardubické konzervatoře, frontman kapely Black Velvet a součást ZUŠ BONIFANTES Jana Míška. Martin tvořil na klavír improvizace během zkoušení. Mluvili jsme spolu o náladě a místech, které musí být hudebně vidět. On to cítí velmi dobře a hlavně umí pozorovat herce na jevišti, takže se často stávalo, že mu některé situace vycházeli na první dobrou. Jsou místa, která musí být rytmicky stejná kvůli hercům, protože na ně reagují. Jinak bych si moc přála, aby si Martin hledal a vymýšlel nové aranže… Aby pro něj bylo každé představení premiérou. Má totiž v rukou moc vytvářet atmosféru a díky němu může být představení od představení jiné, nové.
Co bylo při zkoušení nejtěžší?
Udržet vše v rovnováze. Nenechat si převálcovat hlavu třeba opravdu dobrým nápadem, který by byl v celkovém pojetí úplně mimo mísu. Nehorší bylo představení zakončit. Nabízela se velká škála konců, point – některých hodně abstraktních… Objevila se i otázka, jak celé představení pojmenovat tak, abychom byli spokojení my, a aby to zaujalo lidi a řekli si: ,,Jo, tak na tohle se půjdeme podívat.“ Pracovní název byl od začátku Grotesky, takže jsme se s ním logicky všichni sžili. Začala jsem trošku šířit paniku, abychom to pojmenovali jinak – neměla jsem pocit, že je to přesný název. Po několika návrzích jsme si slovo grotesky nechali a rozvinuli ho v teskné.
Co je hlavní myšlenkou představení?
Hlavních myšlenek není nikdy dost – každý si odnese z představení tu svojí… Můžu tedy mluvit o svém dojmu, pocitech a o tom, co pro mě Teskné grotesky znamenají. Proč? Ať se přijdou lidi podívat. Kryštof Prouza říká: ,,Je to o lásce k nenarozenému dítěti“. A jiní si zas třeba řeknou, že je to drogách.
Rozhovor s režisérkou Janou Tichou bezprostředně po soutěžní inscenaci Limonádového Joea na národní přehlídce amatérského divadla v Děčíně.
Kdo přišel s nápadem hrát Limonadového Joea?
Přišla jsem s ním sama.
Co vás na téhle všeobecně známé předloze lákalo?
Hlavně ten film, který mám hrozně moc ráda. A téma je vděčné. Říkala jsem si, že na to budou chodit lidi a naštěstí jsem se nespletla.
Inspirovala jste se především filmem?
Inspirovala jsem se také filmem, ale je tam spousty věcí jinak, je to podle starého scénáře pana Brdečky. Jde o několik scénářů spojených dohromady. Vlastně jsem si to musela znovu napsat. Jen jedna scéna je z filmu, a to scéna Winifred s dědečkem. Samozřejmě, některé hlášky jsou tam zachované, protože bez nich by to nešlo.
Nezlobte se, ale i sám váš limonádový Joe vypadá jak z filmu…
Ano, hodně nám to lidé říkají.
Kolik se vypilo whisky během zkoušení?
Myslím, že možná žádná.
Ani jeden panák?
To asi ano, ale moc to nejde. Jde o hodně lidí, kteří se musí soustředit, je to těžké – je tam dohromady tanec a zpívání. Moc u toho nejde pít, ale po představení si samozřejmě vždycky něco dáme…
Co vám whisky a kolalokovou limonádu zastupuje?
Kolaloková limonáda je normální kofola a whisky je klasicky čaj.
Vymyšlené fórky, přidané vtípky vznikaly během zkoušení?
Některé jsem vymyslela já, od toho jsem režisérka, některé vznikly při zkoušení. Některé vznikají i při hraní, ale to hercům zakazuju. Zase nechci, aby z toho byla parodie na druhou.
Co se týká spolupráce z pardubickou konzervatoří, tak jde konkrétně o koho?
Z konzervatoře jsou muzikanti. Klavírista a houslistka.
Připadalo mi, že odněkud odjinud znám Horáce a Douga Badmana…
Kluci působí v Divadle tří. Třetí s nimi tady není – nemá čas, hraje v Semaforu, je profesionální herec, původně vzešel z našeho souboru.
Tornádo Lou mě také přišla povědomá z nějakého jiného – například severského saloonu?
Ano, Kristýna Hypšová hrála v Norway today.
Hudební nastudování dělal sám Joe, má s hudbou něco do činění?
Jan Míšek je šéfdirigent a sbormistr sboru Bonifantes, je to téměř profesionál. A co se týká tanečních choreografií, tak ty vytvářela zase Lucie Hašková (Winifed), dříve tančila.
Jak jste přišli na barmanku? Neměli jste dostatek mužů?
Měli, to byl zkrátka takový náš nápad. Barmanka – Kateřina Prouzová – je naše principálka, takže jsem ji musela obsadit, chápejte…
Tak ji řekněte, že je nejlepší, že je to barmanka, co má „koule“.
Myslím, že typově je to hrozně dobře obsazené, jsou to nejlepší herci divadla Exil.
Limonádový Joe |
|
Prasklá hřídel u sifonu |
|
Teskná groteska |
|
Zlomatka |
|
Ucho |
|
Beerberries |
|
Marien |
|
Postelová fraška |
|
Limonádový Joe |
|
Balada pro banditu |
|
Krajní meze |
|
Vernisáž: Vít Kocián: Úplné znění |
|
Monika Načeva & Justin Lavash (Bez šťávy) |
|
Tam, kde žil Nikola Šuhaj |
|
Pět překážek |
|
Zlatá loď v Čechách |
|
Manžel pro Opalu |
|
Krajní meze |
|
Flamenco večer v Divadle Exil |
|
Dveře aneb Pane, vy jste náhoda |
|
Putování s urnou |
|
Když se zhasne |
|
Manžel pro Opalu |
|
Balada pro banditu |
|
Křest práci |
|
Strange Love |
|
Měsíční běs |
|
Balada pro banditu |
|
Zlomatka |
|
Ucho |
|
Orangutan v továrně |
|
Blanka Dudašková & Sylvie Krobová (Bez šťávy) |
|
Strange Love |
|
Balada pro banditu |
|
Agentura Drahoušek |
|
Já: Síť |
|
Elegie tyrolská |
|
Michal Klíma & Víťa Troníček (Bez šťávy) |
|
Cizinci |
|
Postelová fraška |
|
Miloš Fic & Karolína Kamberská |
|
Manžel pro Opalu |
|
Já: Síť |
|
Limonádový Joe |
|
Agentura Drahoušek |
|
Měsíční běs |
|
Krajní meze |
|
Bez šťávy - Žofie Kabelková |
|
Měsíční běs |
|
Zlomatka |
|
Dámská šatna |
|
Dveře aneb Pane, vy jste náhoda |
|
Měsíční běs |
|
Manžel pro Opalu |
|
Zlomatka |
|
Limonádový Joe |
|
Manžel pro Opalu |
|
Krajní meze |
|
Dveře aneb Pane, vy jste náhoda |
|
Postelová fraška |
|
Rozmarné léto |
|
Pohádka o líném království |
|
Prezidentky |
|
Vernisáž: Není cesty zpět |
|
Obíračka |
|
Rozmarné léto |
|
Manžel pro Opalu |
|
Limonádový Joe |
|
Zlomatka |
|
Cizinci |
|
Krajní meze |
|
Prezidentky |
|
Dámská šatna |
|
Postelová fraška |
|
O líném království |
|
Cizinci |
|
Taková normální rodinka |
|
Rodinné příběhy – hostuje Snoop Opatovice nad Labem |
|
Dveře |
|
Trilogie – Divadlo Tří |
|
Jako naprostý šílenci |
|
Dámská šatna |
|
Noci letmé lásky |
|
Výstava fotografií – Alžběta Kopecká |
|
Pít či nepít – hostuje Divadýlko na dlani Mladá Boleslav |
|
Audience / Vernisáž |
|
Dveře |
|
Exil letos vsadil na současnou dramatiku a autorské divadlo. Poslední tečkou před prázdninami je premiéra hry Noci letmé lásky. Jde o čtyři krátké aktovky o letmém milostném setkání. Jen tak na okamžik v jedné noci se vzájemně dotknou lidé, kteří by se nebýt náhody pravděpodobně nikdy nepotkali. Na chvíli se jejich životy a světy protnou.
Autorkou hry je španělská herečka, režisérka a dramatička Paloma Pedrero. O svých aktovkách Noci letmé lásky řekla: „Prožít chviličku lásky v tomhle nepřátelském světě, plném násilí, hrůz, i když je to chvilka neuchopitelná a nezadržitelná, je jako když se nadýchneš čerstvého vzduchu, abys mohl žít dál." A právě postavy této hry nevědomky a vlastně i nechtíc hledají takové okamžiky. Zázrak je potká jen na chvíli, ale jejich příběhy přinášejí naději.
„Hra mě oslovila hned při prvním čtení. Takové okamžiky zažil každý z nás. Přestože už jsou třeba někde zasunuté v našich dávných vzpomínkách, něco nám z nich zůstalo pod kůží a je to tam napořád", vysvětluje režisérka inscenace Kateřina Prouzová.
První příběh je až trihler a mluví se v něm velmi otevřeně o sexu. Druhý ukáže, že osudové setkání vám může změnit celý život. Třetí aktovka vás seznámí s luxusní madridskou prostitutkou, kterou miluje nesmělý mladík. Poslední povídka přichází s nadějí, že bezpečnou a laskavou náruč můžete najít i tam, kde byste ji nejméně čekali.
Na jevišti se objeví Veronika Křepinská, Naďa Kubínková, Kateřina Prouzová, Jana Tichá, Josef Jan Kopecký, Jan Smeták, Bohdan Šeda, Ondřej Novák a Tomáš Klement. První reprízu inscenace pak můžete vidět ve středu 18. června od 19 hodin také v Divadle Exil.
Taková normální rodinka a především její seriálové zpracování je dnes už legendou a přímo vybízí ke srovnávání s jakýmkoliv jiným provedením. Přesto se toho soubor nezalekl a rodinku nastudoval.
„Rozhodnutí se ukázalo už před rokem a půl, kdy jsme hledali novou dramaturgii, potřebovali jsme nahradit některé komedie, které končily a napadlo nás proč se nepodívat na Rodinku", uvedla režisérka představení Ivana Nováková. A i když to byla práce náročná, Nováková je přesvědčena, že na toto představení bude vzpomínat moc dlouho a ráda nejen ona, ale i diváci.
Na čtenou zkoušku za námi přijel i autor textu pan Milan Kopecký. Autor byl velmi ochotný a vstřícný a strávili jsme s ním při povídání o představení velmi příjemné dvě hodinky. Přislíbil i účast na premiéře, což je pro nás příjemné, ale i zavazující.
Vlastní příběh je velmi lidský, současný, vidíme v něm normální situace z běžného lidského života, vztahu mezi dospělou dcerou a její matkou. Matka je unavená a od svého života už vlastně nic nečeká. Ale v příběhu je krásné vyjádření toho, že nikdy není pozdě a to hezké nás může teprve ještě potkat, i když už to vlastně ani nečekáme.
Zkoušení představení je příjemné a svým způsobem zvláštní, dvě hlavní postavy matky a muže se po celou hru neuvidí. Zvláště pro představitele muže (Radek Navrátil) je role obtížná v tom, že je celou dobu na jevišti na velmi malém prostoru úplně sám.
V hlavní roli matky se představí Věra Pojmanová, muže hraje Radek Navrátil a dceru Dejna Odvodová nebo Tereza Bačkorová.
Únos |
|
Do letošní sezony vstoupily vybrané památky s rozšířenou nabídkou pro návštěvníky se speciálními potřebami – na Hrádku u Nechanic je hlavní prohlídkový okruh přeložen do českého znakového jazyka, aby se...
Týden řemeslných workshopů pro děti je ve svitavském muzeu připraven od 29. července do 2. srpna. Je možné se přihlásit na celý týden nebo na jednotlivé dny. Některé dny se budeme věnovat jednomu řemeslu...
Rok co rok máme dubnový kalendář plný. Víkend co víkend přehlídka – divadelní, pěvecká filmová, hudební. 5.–6. dubna Fandův dýchánek Rok se s rokem sešel a my tu máme další Fandův dýchánek. Tedy krajskou...
Získejte nabídku atraktivních akcí každý týden.
Souhlasím se zpracováním osobních údajů.